KALA JIVAM ASTI

KALA JIVAM ASTI

HR DEVELOPMENT

"Efforts are planned and carried out management on an ongoing basis to enhance employee competence and performance (performance) organizations through educational programs, training and development.
 Training (Training)
The activities that serves to improve the performance of someone in the work being undertaken or are associated with the job.
 Development (development)
Providing learning opportunities that aims to develop individuals, but not limited to this particular job at SAA or in the future.
As an organization grows, educational institutions are always in need of attention into that to himself. Attention was drawn to business survival, improvement, and renewal agent. One of the activities to achieve these business by way of developing human resources.
The purpose of Exercise and Education Personnel (HR), to:
1. Increasing the quantity and quality of output.
2. Realization of planning personnel.
3. Improve morale, welfare.
4. Improve health and safety
5. Preventing decay, with exercise and education obtained by the personnel who remain young in spirit, knowledge, and skills.
Education and training can indirectly improve mental health and sense of security, because they have an adequate stock of knowledge and able to carry it out. Personnel development is a realization of the overall human resources planning.

PENGEMBANGAN  SDM
Upaya manajemen yang terencana dan dilakukan secara berkesinambungan untuk meningkatkan kompetensi karyawan dan unjuk kerja (kinerja) organisasi melalui program pendidikan, pelatihan, dan pengembangan.

Ø Pelatihan (Training)
Aktivitas-aktivitas yang berfungsi meningkatkan kinerja seseorang dalam pekerjaan yang sedang dijalani atau yang terkait dengan pekerjaan tersebut. 

Ø Pengembangan (development)
Pemberian kesempatan belajar yang bertujuan untuk mengembangkan individu, tetapi tidak dibatasi pada pekerjaan tertentu pada saa ini atau di masa yang akan datang. 

Sebagai suatu organisasi yang tumbuh, lembaga pendidikan selalu membutuhkan perhatian ke dalam yaitu terhadap dirinya sendiri. Perhatian itu tertuju kepada usaha mempertahankan kelangsungan hidup, peningkatan, dan agen pembaharuan. Salah satu aktivitas untuk mencapai usaha tersebut dengan jalan mengembangkan SDM.

Tujuan Latihan dan Pendidikan Personalia (SDM), untuk:
1.     Meningkatkan kuantitas dan kualitas output.
2.     Merealisasi perencanaan personalia.
3.     Meningkatkan moral kerja, kesejahteraan.
4.     Meningkatkan kesehatan dan keamanan
5.     Mencegah ketuaan, dengan latihan dan pendidikan yang diperoleh personalia yang tetap muda dalam semangat, pengetahuan, dan keterampilan.

Pendidikan dan Latihan secara tidak langsung dapat meningkatkan kesehatan jiwa dan rasa aman, karena mereka mempunyai bekal pengetahuan yang memadai dan mampu melaksanakannya. Pengembangan personalia merupakan realisasi dari perencanaan SDM secara keseluruhan.

0 Responses to “HR DEVELOPMENT”:

Leave a comment